top of page

באה לשבור לך מיתוס



באה לשבור לך מיתוס על בשר וטבעונות שאולי יעזרו לך להבין את השינוי התזונתי שרץ בכל העולם בצעדי ענק .

הללויה !!!!

מכירים את זה שאתם מקדימים את זמנכם במשהו ? אז לי זה קרה שהייתי ילדה בת 10 .

ראיתי את אימי מנקה את בשר השניצלים ומיד עשית את הקישור בין התרנגולת שהתרוצצה לנו בחצר למה שמונח לי על הצלחת . נגעלתי ! החלטתי שאני לא הולכת לאכול חיות יותר .

זה לא היה מקובל ,סבלתי מכך ולרוב הייתי נשארת רעבה כי לא היו את התחליפים של היום , ילדים קראו לי פריקית משוגעת ואפילו הורי היו חסרי אונים מול ההחלטה שלי .

(את יתר הסיפור על כך תוכלו לקרוא בדף אודות )

מזה 26 שנה שאני טבעונית בריאה ("חמסה ") ,לא מאלו שמטיפות לטבעונות , לא מאלו שחופרות לאנשים למה בשר זה רצח ..?אלא טבעונית שמחוברת לעולם הכושר והתנועה ,רצה מרתונים , נהנת מהחיים ללא חסכים וחוסרים ,אין לי בעיה שאנשים אוכלים לידי בשר ולא !! לא חסר לי כלום תודה לאל .


אם יוצא לי לפסוע בטעות בסופר ליד מחלקת הבשר זה נראה לי כמו מחלקת גופות שדאגו לתמחר , להכניס לאריזה עטופה ולשקול .

אך עדיין הגישה שלי היא "חייה ותן לחיות " כל איש , אישה עם הבחירות שלה .

למרות כל הטענות שטבעוניים חלשים יותר ולא מקבלים את הוויטמינים החשובים שמגיעים מבשר, אסור לנו לשכוח שאנחנו מאכילים את בעלי החיים בגרעינים וויטמינים שאחר כך מגיעים בחזרה אלינו, אז למה לא "לחתוך" את המתווך ולאכול את המוצרים מן הצומח המכילים את כל הוויטמינים והמינרלים ישירות?


לדברי דוקטור גדעון רון האדם, משתייך למשפחת היונקים, אוכלי הפרי, הירק והשורשים, שהמבנה האנטומי שלהם איננו מותאם לאכילת בשר. חוץ מזה, אף יונק אינו יונק אחרי שנגמל. והרי הפרה מקבלת את מרכיבי המזון להם היא נזקקת מהירק שהיא אוכלת, ואותם היא מעבדת לעצמה ולעגלים אז למה צריכים בני האדם להשתמש בחלבון וסידן יד שנייה ולא לקחת ישר מן המקור?


כמו כן, מזונות מן החי מכילים יותר שומן מאשר רוב המזונות מן הצומח, במיוחד שומנים רוויים. צמחים אינם מכילים כולסטרול ולא שומנים ואם אתם דואגים לוויטמינים אז גם לזה יש לי תשובה :

ויטמינים יכולים להימצא בכל מקום בצומח מלבד ויטמין בי-12 המיוצר רק על ידי חיידקים הנמצאים במעיים של בעלי החיים ונמצא בעיקר בבשר, חלב, ביצים ודגים. גם אלה, אגב, היו מגיעים אלינו ללא תיווך בעלי החיים בתקופות בהן לא היו מרססים את הירקות והמים שאנו צורכים. אך כיום כבר קשה לקבל את הוויטמינים הללו לכן כולנו צריכים לצרוך את הוויטמין B12.


וכאן אני רוצה לחדד לך :

כל דבר המגיע מן החי אפשר להשלים בצומח, קחו לדוגמא את האומגה שלוש שעד עכשיו היה אפשר להשיג דרך צריכת דגים או ויטמין העשוי מדגים, בשנים האחרונות התגלה שזרעי הצ'יה מהווים תחליף מצוין לדגים ,מגוון רחב של מזונות על , קטניות ועלים ירוקים .

בזמנו היה סרטון שמסתובב ברשת, תמונה של המבורגר וחסה שישבו בחוץ חודש, החסה נבלה ומצד שני ההמבורגר והצ'יפס נשארו אותו דבר. פרות וירקות נותנים אותות כאשר הם מתחילים להתקלקל, עם בשר ודגים, מוצרים העשויים מביצים וחלב לא תמיד נותנים סימן של קלקול מיידי ולכן כמעט תמיד מלווה בכאבי בטן ותופעות לוואי רעות. מה שמביא אותי לדבר אתכם על מחלות:

יש קשר ישיר בין צריכת בשר למחלות כמו: אוסטאופורוזיס, אבנים בכליות, סכרת, טרשת נפוצה, דלקת פרקים, מחלת חניכיים, אקנה ,בעיות במערכת העיכול , צרבות ועלייה במשקל .

ועוד אנקדוטה לא כל כך נעימה: מזון מן החי מכיל את הפסולת שלהם, ובכלל זה אדרנלין, חומצת שתן וקטית, שלא לדבר על שאריות של דם.

לעיתים רחוקות שיוצא לי לפסוע בסופר ליד מחלקת הבשר (בטעות ) זה נראה לי כמו מחלקת גוויות שהחליטו לתמחר כל גוויה במחיר שונה , לארוז באריזה ולשקול . אני תמיד שואלת את עצמי ? מהכין הגוויות הללו הגיעו ...?

מה הנשמות האל עברו עד שהן מגיעות אלייך לצלחת ? למה רוב בני האדם עושים אפליה בין כלבים , חיות מחמד לבין חיות אחרות ..?גם לפרה יש נשמה , תרנגול וחזיר .אבל ככה זה ... כנראה מה שרחוק מהעין תמיד רחוק מהלב .


לסיכום : היום אני בת 40 ,עברתי הריון טבעי ותקין ברוך השם בגיל מאוחר יחסית ,לא היה חסר לי כלום למרות שאני טבעונית

וגם כאמא מניקה לא חסר דבר , כל יום רואה את נפלאות התזונה הטבעית על גופי מבפנים החוצה .

שמחה לראות את השינוי התזונתי שמתרוצץ בעולם.


שהקדמתי את זמני כילדה בת 10 ידעתי שהיום הזה יגיע ,ידעתי שהעולם יבין שלצריכת המזון שלנו יש השפעה בלתי הפיכה על הכדור .

אז בלי הגדרות פה אם את /ה רוצים להפוך לטבעונים תעשו את זה לא בגלל שזה טרנד וזה מגניב ...

תעשו את זה כי אתם מבינים כמה השפעה יש לתזונה על גופכם ועל כל מה שסובב אותכם!

וגם אם אתם מאלה שטוענים שהם לא יכולים בלי בשר לפחות תנסו לשדרג לעצמכם את הצלחת עם יותר פרות ירקות ומזון מהצומח .

תזונה נכונה היא מקור אנרגיה לגוף ולנפש

EAT CLEAN ,LIVE WELL .




58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page