חיפוש

מתכון ללחם כוסמת טבעוני ללא גלוטן בקלות !

כבר יותר מעשור אני נמנעת מלהכניס לגופי גלוטן פחות בגלל המשקל יותר בגלל רגישות נורא גבוהה

לאותו חלבון שנמצא בדגן החיטה, שעורה, שיפון ועוד ...

למען האמת שנים סבלתי מכאבי בטן לא ברורים למרות שתמיד הייתי אוכלת אוכל בריא ונקי תחושות כמו נפיחות ועייפות היו מלוות אותי אחרי כל ארוחה .



אז ,החלטתי לעשות ניקוי גוף מרעלים ולגלות מה מקור הבעיה ?

למשך שבועיים בצורה הדרגתית ומבוקרת נמנעתי מסוכר ,פחמימות ריקות וכל מזון שמכיל גלוטן .

כן זה היה מאתר אבל כל כך שווה !

למשך כשבועיים לא סבלתי מגזים , נפיחות , כאבי בטן , עייפות או תחושת כבדות .

הבנתי שמוצרים המכילים גלוטן הם אלו שגורמים לתחושת האי נעימות בגופי .


אני לא מוגדרת כחולת צליאק אבל רמת הרגישות שלי היא גבוהה וזה אומר שאם אני אוכלת משהו עם גלוטן אני אשלם על כך ביוקר מבחינה בריאותית וסביר להניח שאסבול למשך 48 שעות ואולי יותר ..

אז התחייבתי לעצמי ולגופי לפני 10 שנים לעשות למענו את הטוב ביותר!

התחלתי לחקור , לבדוק , לטעום ולחיות חיים ללא חיטה .

חייבת לומר שזה לא חסר לי בכלל , אולי בתקופה שהייתי בהריון הרגשתי צורך יותר עז לפחמימות עסיסיות

אבל תודה לאל יש היום כל כך הרבה תחליפים לגלוטן .

מכיוון שלא כולם באמת בריאים ונקיים מתוספות של חומרים מעובדים ,אני תמיד מעדיפה להכין את מה שאני יכולה לבד.


אחרי הרבה ניסיונות של מתכונים שונים ללחם ללא גלוטן טבעוני שמחה לחלוק אתכם כאן את המתכון שלי .

טעים כמעט כמו לחם רגיל , קל להכנה ומשתלב נהדר עם כל דבר .


מצרכים לכיכר לחם בתבנית אינגליש קייק: 400 גרם כוסמת ירוקה, לא קלויה 3/4 כוס מים 2 כפות שומשום

2כפות גרעיני דלעת

כפית זעתר

1/4 כפית מלח 1/2 כפית עלי טימין/רוזמרין מיובשים – לא חובה 3/4 כוס תוספות שאוהבים – זעתר /גרעיני חמנייה/גרעיני דלעת/שומשום/אגוזים/חמוציות/עגבניות מיובשות


אופן הכנה: – משרים את הכוסמת בקערה גדולה ומכסים בהרבה מים. לפחות 1/2 כוס מים מעל הכוסמת.

מניחים לה לספוג את הנוזלים ולהתרכך למשך הלילה או למשך 24 שעות. – שותפים במים זורמים היטב את הכוסמת

-מסננים את מהמים ומעבירים לבלנדר.

-טוחנים במשך 3-4 דקות עד שנוצרת בלילה שדומה לטחינה דלילה.

-מוסיפים 3/4 כוס מים חדשים – מניחים בקערה משאירים להחמצה בין שעתיים לשלוש שעות .

מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים היטב. – מעבירים לתבניות אינגליש קייק משומנות היטב, עדיף עם נייר אפייה בפנים. – לפני האפייה מפזרים מעל קצת מהתוספת שבחרתם. – אופים בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות במשך 45 דקות ואז מוציאים, משחררים מהתבנית מניחים על משטח שטוח . – מחכים עד שהלחם קר לגמרי ורק אז חותכים .

לבריאות ! ספרו לי איך יצא לכם :)


56 צפיות

הטבות , עדכונים הצטרפו אלינו !