חיפוש

המכה ה-11! איך מטפלים בבטן הנפוחה של אחרי פסח?

עודכן ב: אפר 5



חג הפסח והמימונה מאחורינו, ועבור אלה מאיתנו ששמרו על כשרות בפסח, סיימנו דרך מאתגרת של 8 ימים ללא לחם והרבה מצות! ובמילים אחרות - נותרנו עם עצירות, נפיחות, גזים וכמה קילוגרמים עודפים.

בעוד שבפסח הבטן הנפוחה היא תופעה חדשה לאנשים מסוימים, ישנם נשים וגברים שזוהי נחלתם היומיומית. בעיה טורדנית זו אינה בהכרח קשורה למשקל עודף, וגם אנשים רזים עלולים לסבול ממנה. נפיחות בבטן היא התוצאה של גז מוגזם המיוצר במעיים. ישנן סיבות אפשריות רבות למצב זה בנוסף לאכילת יתר כמו - כמו בליעת אוויר, עצירות, תסמונת קדם וסתית, פלורת מעיים מאוזנת, תרופות מסוימות כמו אנטיביוטיקה, IBS או הפרעות מעי גס אחרות.

הנה כמה טיפים על כיצד תוכלו להחזיר לעצמכם את הבטן השטוחה, ואיך תוכלו בעתיד להימנע מבעיות עיכול:

1. נצלו את הזמן הזה להתחדשות וניקוי המערכות שלנו – אם אתם יכולים להתרחק מגלוטן, עשו את זה! נקו את הגוף מפחמימות כבדות, והתמקדו באכילה קלה – פירות, ירקות וחלבון צמחי נקי.

2. אם אתם אוכלים לחם/גלוטן– אכלו רק לחם שאור בעל ערך גליקמי נמוך וכמות קטנה של שמרים - להגברת כמות הסיביים בגוף.

3. אל תגזימו במתוקים, סוכר מעובד וביצים – סוכר מגדיל את את עומס הרעלים בגוף ומוביל לעצירות, נפיחות וגזים.

4. הוסיפו כף של זרעי צ'יה לתזונה היומית – זרעי צ'יה מלאים סיבים, חומצות שומן אומגה 3 והמון חומרים מזינים. הם יעשו לכם פלאים בגוף ויתנו לכם בוסט של אנרגיה.

5. התמקדו באכילת ירקות ירוקים כהים – הם מלאים בסובין וסיביים. הטובים ביותר הם קייל, תרד, פטרוזיליה ואורגולה.

6. תוסיפו פרוביוטיקה - זה יסייע לעיכול ויפחית את הנפיחות. יש ליטול כמוסה אחת ביום עם כל ארוחה.

7. שתו כפית חומץ תפוחים בכוס מים לפני כל ארוחה - זה מסייע בעיכול, בירידה במשקל וגם תורם לשיפור עור הגוף והפנים.

8. תה מנטה/עלי נענע וזרעי שומר - אם אתם מרגישים מלאים או נפוחים - שתו כוס חזקה כזו - והיא תעזור לכם להקל על גזים ונפיחות.

9. תרגלו לפחות 45 דקות של הליכה/ריצה/כל תנועה במרחב.

בהצלחה (:

10 צפיות

הטבות , עדכונים הצטרפו אלינו !